Nu har jag varit dålig igen...

Nu har jag varit så där seg med uppdateringen igen :/ Men men...
Söndagen var en riktigt skoj o givande dag.
Började med 1,5 timmes snöpulsning med packning o hund! O jag hade på tok för mycket kläder på mig eftersom jag satt på mig extra mycket eftersom vi stod så mycket stilla gången innan. så jag var nog lika blöt inifrån som utifrån innan den promenaden var slut ;)
Sen fick vi sätta oss ner en sväng så man hann ta en kopp kaffe o macka.
Dax för vindmarkering. Förutsättningarna var väl ungefär dom sämsta man kan tänka. Snön vräkte ner o vinden var lika med noll. Men Omara var duktig! Hon klarade det galant ändå hon ;)
Efter det, en liten paus igen.
Sen var det dax o bege sig ut på nästa promenadvända.
Fick börja med att hela gruppen skulle ta sig upp på en 2½ meter hög sten med hjälp av varandra. Det gick bra. Sen skulle hunden klättra upp på en annan sten (inte lika hög) och vi skulle lyfta ner den. Omara var så duktig så. Värre med matte ;) Sen kom vi fram till nästa station. Vilket innebar 25kg väska på ryggen o gå en vända som bestod av uppförsbacke, lite plan mark, o nedförsbacke. Ojoj! Det var jobbigt kan jag lova. Dax o börja styrketräna lite kanske!
Pust! Sen kom vi till nästa station där vi fyra skulle ta oss fram  en sträcka på ca 10 meter?! (sämst på mått) med hjälp av 3 backar. Och vi fick inte sätta ner foten i backen en endaste gång. Då fick man lov o börja om. Men vi klarade det, även om det tog lite tid ;) Hundarna fick givetvis sitta bredvid o kolla. Omara hade fullt upp med att mörda gran hon ;)
Sen skulle pröva på att lyfta och bära andra hundar. Både för att kolla hundarna och oss. Jag fick ju såklart lyfta den tyngsta i gruppen! Men det gick bra!
Ja, hela dagen bara försvann! Helt plötsligt hade vi varit ute i skogen i 6½ timme!
Men roligt hade vi. Även om vädret kunde varit bättre. Snöade konstant hela dagen. Men hellre det än spöregn eller -25
Och så trött som jag var när vi kom hem därifrån var det längesen jag var. Skön känsla! Omara tyckte däremot att det var dax o leka när vi kom hem. Det höll inte riktigt jag med om. Så jag la mig i soffan o kollade på film. Tog inte långa stunden innan Omara låg bredvid o snarkade ;)
Men jag var imponerad av Omara hela dagen faktiskt. Första löpet o 22 hundar. Och hon skötte sig jättebra! Även om hon ville ha igång någon av dom o leka. Jag menar. Hon är ju ändå yngsta hunden där, så det måste man ju visa ;)

I veckan som gått har vi tränat en del lydnad o miljöträning. Perfekt o vara nere vid skolan. Trappor o konstiga saker överallt. Skateboardramper i mängder. Perfa o både klättra upp på o springa under :)
Omara är så rolig hon. När man e ute på promenad kan hon hamna i sin egen lilla värld. Kan skälla på en o annan hund man möter. Men när man tränar så har hon verkligen 100% fokus på mig. Det kan springa hundar o folk runtom. Men det struntar hon totalt i! Så skönt. Visst. Ibland kan hon få nåt ryck o sprina fram till nån hund o försöka leka. Men det händer ytterst sällan. Men kommer nån fram till henne är hon iofs inte sen o hänga på! :)

Nej, nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Lägger in en bild från i söndags som jag "lånat" från Johan (som är med på kursen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0