Första träffen!

Omara var sååå duktig :)
Var som sagt på första räddningshundsträffen i söndags. Var nervös som bara den. Men det gick superbra!
Vi gick igenom det mesta som är med på intagningsprovet och det klarade hon av galant!
Först var det hälsning/kontakt. Ja... behöver kanske inte säga så mycket ;) Sen var det gallertrappa. inga problem. Sen var det mörker. Jadu. Vi satt där både jag o "testledaren" och undrade när hon skulle komma ut igen ;) Och det var dom riktigt imponerade av. För det är där dom flesa hundarna brukar bli osäkra. Sen var det dax för buller. Och ja, som vanligt är hon nyfiken o ska fram o titta på allt som låter. Ingen rädsla där inte :)
Skott gick oxå hur bra som helst. Rörde knappt på öronen! Figurantintresset var oxå bra.  Kan bli bättre. Gick fram o bökade o hade sig för att försöka öppna tunnan, men eftersom det hade gått 12 andra hundar där före så fick man ju bara lov o kolla lite där dom hade gått oxå ;) men hon återgick till tunnan igen sen. Duktig tjej!
Sen fick vi gå runt i en hög med plåt, träpallar o en massa däck. Gick liiite långsamt bortåt, men på tillbakavägen var det full fart igen. Det enda som var något negativt med hela testet var att hon var lite pipig när vi skulle binda fast henne o gå därifrån utan att ge något kommando. Då pep hon lite i början. Men blev tyst sen.
Stolt blev jag iaf! Yngst av alla och såååå duktig =)
Igår skulle vi ha en mysig långpromenad. Men den blev allt annat än mysig. Först var det glans-is. Gick verkligen inte o gå. Sen när vi "äntligen" kom ut i skogen o skulle gå på skoterspåret. Ja, då var det så mjukt så man sjönk ju bara igenom.. Så det blev ett rent styrke- och balans träningspass kan jag lova! Fast Omara hade nog skoj där hon sprang o hoppade runt i snön! Jag fullständigt rann av svett när jag kom hem ;)
Idag har vi promenerat med Maria o Cliff. Trevligt med sällskap på promenaden o skönt när hundarna inte bryr sig i varandra..
Nu när jag jobbar är Omara med grannen. Skönt att ha någon som kan avlasta mamma lite. O tur man har trevliga grannar =)
Nej, nu ska jag undersöka om det finns något o fylla på här på macken. Tiden går såååå långsamt idag. jag vill hem!


Världens bästa hund... OMARA!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0