Fortfarande datastrul..

Ja, min dator har halvt som halvt sagt upp sig.. *suck* Men men.
Omara bara växer o växerr. Vägde henne igår. strax över 20 kg ligger hon på nu. O vad vacker hon är :)
Har fått vara med på svampturer nu i princip varenda dag. jobbigt o ha en matte som är galen i o plocka svamp ;P dessvärre tycker lilla monstret att det är roligare o springa på alla svampar så dom blir mos! Vadå, man ska ju hålla sig vid matte ju. Eller hur?!
Häromdan höll hon på o skrämma slag på mig när hon kom springande glatt viftandes på svansen, men en röd flugsvamp i munnen! Men hon spottade ut den igen tack o lov!
Har kört lite "minisök" oxå. Det var en riktig favorit kan jag säga. O Inger på valpkursen var imponerad. Spåren går riktigt bra dom oxå. Duktig tjej jag har!! =)
Morgontrött e hon oxå tjejen. När jag började 5.45 en dag förra veckan fick hon sova hemma, vilket hon inte brukar göra. Då brukar hon få åka upp till Lustebo på kvällen innan. Men i alla fal.. När jag skulle få ut henne på promenad där vid en kvart över 5 låg hon bara i soffan o glodde på mig som om jag vore galen! Men tillslut så gick hon väl med på o gå med ut då.. Gjorde sina behov så snabbt det bara gick, sen ville hon hem till soffan igen ;)
Man inser verkligen hur lyckligt lottad man är. när man hör andra på valpkursen pratar om att dom fortfarande måste gå ut på nätterna ibland.. Ojoj. Det har då jag inte behövt sen hon var 9 veckor!
Sen har vi faktiskt varit på ridklubben o hälsat på hästar! Stora konstiga saker tyckte Omara! Men efter en gemensam promenad med Malin o hennes underbara Nelly så ändrade hon lite uppfattning om dom. Då tyckte hon helt plötsligt att det kanske skulle vara skoj o leka med henne. Knasvovve!
Nej, nu ska jag sätta igång o arbeta lite. Är ju trots allt på jobbet ;)
Men ska försöka uppdatera lite oftare

Kommentarer
Postat av: eva

Hej

Kul att läsa om Omara....Occra är vild och galen nu kan hon sova till 5.30 lyx/Ha de


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0